Featured image

Paris - Brest - Paris 2023 kvalifikacija Link to heading

Brevet 600 yra paskutinis kvalifikacinis važiavimas iš 200, 300, 400 ir 600km serijos norintiems dalyvauti seniausiame dviračių renginyje Paris - Brest - Paris (PBP). Šiais metais vyks 27 kartą nuo 1891 metų. PBP sudaro 1200km ir 12000 metrų sukilimo, kuriame dalyvauja ~8000 dalyvių iš viso pasaulio ir jis vyksta kas ketverius metus. 2019 metais turėjau galimybę sudalyvauti ir pats bei visą distanciją įveikiau per 75h:

Krepšių turinys Link to heading

Visad sulaukiu klausimo, tai ką gi vežuosi į ilgesnius važiavimus. Šio važiavimo krepšių turinys:

Galinis krepšys Link to heading

  • atsarginė kamera.
  • “lopai” užklijuoti padangai / kamerai.
  • co2 pompa.
  • 16g ir 20g co2 balionėliai.
  • adapteris pompai (jei prireiktų degalinėje pasipildyti oro) P.s. buvo panaudota, tik reikėjo ne man.
  • šeši įvairūs tvirtinimo dirželiai. P.s. buvo taip pat panaudota, tik reikėjo ne man.
  • stabdžių kaladėlės.
  • izoliacija.
  • 2 x quick link’ai grandinei.

Rėmo krepšys Link to heading

  • Gore lietaus striukė.
  • 3 x krovimo laidai (iphone, micro ir usb-c).
  • Garmin battery pack - naudojau pakrauti Varia Radar galines šviesas ir jei būtų neatlaikęs Garmin 1040.
  • 2 x Garmin Varia Radar - išsikrovus, apkeisdavau ir kraudavau rėmo krepšyje.
  • 2 x skystas maistas. Buvo suvartotas tik vienas.
  • Saulės, chamois ir “antros odos” kremai.
  • Drėgnos servetėlės - apsivalyti, prieš tepant pakartotinai chamois kremą.
  • Tualetinis popierius.
  • Castelli rankų ir kojų lietui atsparūs pašiltintojai.
  • Rapha vėjo liemenė.
  • k-lite krovimo adapteris AC-DC.
  • Wolftooth multi-įrankis.
  • Rankinė pompa.

Top tube krepšys Link to heading

  • Druskų tabletės (Salt sticks).
  • Batonėliai - dažniausiai būna 3-4 vienetai.
  • Telefonas.
  • Dokumentai.
  • Brevet kortelė.

Aerobarų krepšys Link to heading

Daiktai šiame 600km breveto važiavime

Daiktai šiame 600km breveto važiavime

Pasiruošimas Link to heading

Dieną prieš važiavimą, visada paruošiu dviratį: nuvalau ir pertepu grandinę Squirt skystu vašku (iš ryto atsikėlęs nuvalau dar kartą), užsidedu krepšius, sudedu daiktus į krepšius, užpildau dvi 750ml gertuves vandeniu (vietoj elektrolitų gertuvėje, tiesiog išgeriu “salt sticks” tabletes), bei pasitikrinu padangų slėgį.

Kvalifikacinis važiavimas Link to heading

Startas Trakuose, Trakų Kūno kultūros ir sporto centre aštuntą valandą ryto. Iš namų išminu 06:34 ryto, ir važiuoju jau tapusiu įprastu maršrutu Gariūnai - Lentvaris - Trakai, gaunasi viso 26km. Trakuose būnu 07:40, pasiimu startinį paketą: randonneurs breveto kortelę, dvi energy gells pakuotes bei energetinį batonėlį. Susirinko gan daug dalyvių ~57, palyginus su 2018 metais, tebuvo tik 9: Brevet 600 - 2018

Kelios minutės iki starto

08:00 startas, visi pajudame. Šį kartą pradžioje nėra jokių stačių įkalnių, tad atrodo, kad vos ne visi dalyviai mina kartu pirmoje grupėje.

Pirmoji grupė

10:29 - Iki pirmojo kontrolės punkto Prienuose atvykstam gan greitai, fotografuojamės ir keliam į bendrą organizatorių chat’ą. Galvoju jau eiti iki degalinės užsipildyti vandens, bet gertuvę papildo vieno iš dalyvių palaikymo komanda, tad sutaupau laiko. Paprašo pagalbos, surandu tvirtinimo dirželį ir duodu. Tik bam, pirmoji grupė neužsibuvo pirmame punkte ir greitai pajudėjo. Tad vejuosi, nesinori iki Kintų kolkas minti vienas ar mažoje grupėje. Prisiviju ir prasideda pirmas rimtesnis kalniukas, niekas per daug nespaudžia, lengvai iš lėto kylam.

Užtat pradeda stipriau lyti ir kai važiuoji “ant rato”, gauni “švaraus” asfalto dušo. Ir taip judam link antrojo punkto:

13:03 - Net nepastebėjau, kaip greitai atvykom iki antro kontrolės punkto. Tad einu užsipilti vandens, atstoviu eilėje, kad pasipildyti batonėlių atsargas bei vandens su mineralais. Išėjus į lauką, matau, kad grupė vėl pajudėjus. Susikraunu viską ir išminu vytis vėl. Prisiveju grupę, ilsėdamas “ant rato”, išgeriu pusę buteliuko su “mineralais ir vitaminais”. Grupę trumpam pristabdo pėsčiųjų ir dviračių tiltas per geležinkelį, bet kolkas viskas gerai, pravažiuojam draugiškai:

Lietus vis dar lyja, pravažiuojam Kazlų rūdą, oras negerėja:

Vis dar judam link trečiojo punkto Kintuose. Važiuojant link trečiojo punkto, nepavyko išvengti griuvimų 😢. Pirmas žiede, kai vienas iš dalyvių neišėmė posūkio, bei tame pačiame žiede kitas dar “paguldė” dviratį. Kaip ir nėra rimtų sužalojimų, jokių lūžusių kaulų, tad tęsėm važiavimą. Antras, skaudesnis griuvimas įvyko važiuojant per bėgius.

slidūs geležinkelio bėgiai

Šį kartą, viskas įvyko prieš mano akis. Tad pamoka ateičiai, kad per lietų, jei įmanoma, bėgius kirskit statmenai. Buvo dar ir trečias griuvimas, bet šio nei mačiau, nei girdėjau.

17:30 - Neskaitant šių nelaimingų atsitikimų, trečią punktą Kintuose pasiekiame per 9h 30min, sakyčiau vienas greičiausių mano 300km važiavimų 🙂.

Suvalgius žuvienę bei keletą sumuštinių, ėjau apsiprausti bei pradžiovinti šlapią aprangą.

trečias kontrolės punktas

Grįžus, grupė kuri planavo minti be nakvynės, buvo jau išvažiavusi. Tad išgėriau dar vieną puodelį kavos bei paskanavus braškių - pajudėjau vienas link ketvirtojo punkto Tauragėje. Jau pasijuto, kad minu vienas, nes nesigauna palaikyti vienam didelio vidutionio greičio: 32-34km/h.

22:04 - būnu Tauragės kontroliniame punkte. Rankos jau tiek atmirkusios, kad telefono ekranas nejaučia palietimų. Trinu rankas į šlapius šortus, tad šiaip ne taip padarau foto ir įkeliu organizatoriams. Šiame punkte jau supratau, kad padariau klaidą džiovindamas aprangą, nes lietus taip ir nenustojo, o nuo pirmosios grupės jau atsilieku visa valanda. Valgyt vis dar nesinori, tad pasiėmiau pora batonėlių, užsipildžiau gertuvę ir pajudu link Šakių.

Ketvirtas punktas

Jurbarke prasilenkiu su vienu iš pirmos grupės atkritusių dalyvių. Paaiškėjo turėjo prakolą ir “tubeless” sistema neužklijavo, teko jam dėtis kamerą. Trumpai šnektelėjus, jis vis dar norėjo pabūti degalinėje ir pasakius planuojamą mano vidutinį greitį, pajudėjau toliau vienas. Už Jurbarko šiek tiek praalkstu, tad išgeriu skystą maistą, kurį specialiai buvau pasilikęs nakčiai.

“Bevalgant” prabėgo keturios stirnos. Kas keisčiausia, kad nebėgo į mišką, o tiesiog sustojo kelkraštyje ir lydėjo mane akimis, tad pro jas lėtai prariedėjau. Lietus lyg ir aprimo, susiformavo gražus rūkas, todėl stoju padaryti keletos nuotraukų.

Už Jurbarko

01:18 atriedu iki Šakių, galvodamas kaip valgysiu dešrainius degalinėje (labai jau norėjosi suvalygti ką nors šilto). Bandau padaryti nuotrauką, bet vėl reikia šildyt pirštus. Prisiveja ir anksčiau sutiktas dalyvis - Lukas. Pirmoji grupė čia buvo 23:30. Taigi laiko tarpas didėja. Užėjus supratau, kad jokių dešrainių negausiu. Nieko nebeturi, užtat paimu dvi paskutines bandeles, karštos arbatos (vėliau gailėjausi, kad neėmiau kavos) ir batonėlių.

Penktasis punktas

Galvojam minti kartu. Kažkaip ne taip saugu minti vienam, ypač kai dar taip lija. Kol geriu arbatą, Lukui bebandant šiek tiek prisipūsti padangą, sugebėjo išleisti visą orą buvusį kameroje. Duodu adapterį ir prisipučia su degalinėje esančiu kompresoriumi. Taip ir dingsta kažkur 40min.

Luko dviratis

Pradeda imti miegas, jau net svarstau ieškoti nakvynės Šakiuose. Bet įtikinu save, kad planavau minti be miego. Pajudam ir miego noras dingsta per pirmus metrus. Bet ~5val krenta greitis, judam vėžlio greičiu, pradedam norėti miego. Bandom vienas kitą kalbint, kad neužmigti ant dviračių.

Važiuojant šalia vienas kito, atvažiuojantis automobilis iš priekio pamirksi. Susižvalgom ir nesuprantam kodėl jis čia mums mirgsėjo: lig ir neturėjom akinti šviesomis, gal taip bandė pasisveikinti? Bet už poros šimtų metrų pamatom pasislėpusį krūmuose policijos automobilį. Jau dabar aišku, kodėl vairuotojas mirgsėjo šviesomis, perspėjo apie stovinčius pareigūnus 😄. Pasiekus Kazlų rūda, nustoja lyti. Važiuojant miestelio gatvėmis - pasivaidena, kad matau kylančią raudoną saulę, kas vėliau paaiškėjo - buvo tiesiog kamino apšvietimas 😆:

Kazlų rūda

Pradeda švisti ir rytas apdovanoja gražiais vaizdais:

Ankstyvas rytas rūke
Ankstyvas rytas rūke (2)

05:58 - Prienų kontrolės punktas, kai pirmoji grupė buvo atvykę 03:00 ryte. Čia irgi nepavyksta gauti karšto maisto, nes degalinė neseniai pradėjo darbą. Taigi pasiimu dvigubą espresso bei batonėlių, iš naujo užsitepu chamois kremą ir pajudam link paskutinio punkto Trakuose.

06:30 pranešimas, kad pirma grupė jau finišavo. Nieko, paskaičiuoju, kad turėtume būti 10:30 Trakuose.

Ties Butrimonymis pradeda “groti” dviračio grandinė. Nebeiškenčiau to garso ir sustojome. Lukas parūko, o aš ieškau tepalų buteliuko. Prasegus galinį krepšį išbėga vanduo, o mano turimas squirt tepalas sustingęs nuo šalčio. Šiaip ne taip sutepu grandinę.

Džiaugiames naujai išlietų plentu, anksčiau čia vos tilpdavo vienas automobilis:

Naujas asfaltas

10:48 Trakų kontrolės punktas ir breveto 600 finišas. Šiek tiek vėliau nei planavau, bet svarbiausia - buvo sėkmingai užbaigtas.

Išgeriu kavos puodelį ir minu atgal iki namų. Grįžęs iškraunu krepšius bei pastebiu, kad mano turimi krepšiai nėra tokie jau ir atsparūs vandeniui: Apidura pritraukė drėgmės per oro išleidimui skirtą angą, todėl kojinės jau buvo drėgnos. Pagal užsakymą siūtas “Ride and get lost” rėmo krepšys pradžiai praleido vandenį per užtrauktuką, o vėliau sienelės tapo drėgnos ir iš vidaus. Brooks’o galinis krepšys per užtrauktuką praleido tiek vandens, kad išpyliau nemažai vandens. Liūdniausia, jog gali tekti pirktis naujus minam100 dizaino Vilnius700 marškinėlius, nes bent jau po pirmo skalbimo jie nebeišsiplovė. Tad pamoka ateičiai - grupiniams ir prasto oro renginiams dėtis tik tamsią aprangą.

Statistika Link to heading

  • Viso nuvažiuota 686km
  • Brevet kvalifikacija:
    • 631 km
      • Su grupe: 315km
      • Vienas: 151 km
      • Dviese, važiuojant šalia vienas kito, pasišnekant: 169km
    • Visas laikas: 27h 04min
    • Važiuota: 22h 45min
    • Sustojimai / Poilsis - 4h 19min

Strava activity Link to heading

Nuotraukų galerija Link to heading